سرناد

«ما در ایستگاهی که قرار بود با خودمان سفر کنیم همسفر شدیم و خودمان را ترک کردیم»

قدم اول :صداقت

/ بازدید : ۱۱۹

هم اولین قدم و هم اولین چالش صداقته. اعتراف به ضعف ها، اعتراف به چیزهایی که شاید خجالت آور باشن ، انکار نکردن احساسات و خاطره ها و در یک کلمه پذیرش خود آدم تمام و کمال،همونطوری که هست جزو سخت ترین کارهاست و نیز جزو مهم ترین اقدامات برای شروع هر تغییری.

وقتی ندونیم کی هستیم و کجا ایستادیم نمیتونیم قدم بعدی رو برداریم. و چالش من از همین جا شروع میشه. من در گذشته آدم بسیار بسیار بسیار صادقی بودم،چه در رابطه با دیگران و چه در رابطه با خودم. من به خودم دروغ نمیگفتم و سعی نمیکردم حس یا عقیدمو درباره هر کسی یا هر چیزی پنهان کنم.

شاید از یه زاویه ی دیگه اینکار بی سیاستی و بی خردی به نظر بیاد ولی به عقیده ی من قدرت واقعی توو صداقته.جاذبه ی واقعی هم توو صداقته. تو وقتی هیچ چیزی برای پنهان کردن نداشته باشی، وقتی از هیچ قضاوتی نترسی، وقتی از به اشتراک گذاشتن افکارت نترسی، وقتی به تجربه های زندگیت افتخار کنی و بدونی هیچ کس در جایگاهی نیست که بتونه زندگی تو رو ارزش گذاری کنه ، تو وقتی از دیده شدن ضعف هات ترسی نداشته باشی ، تو اگر همیشه با خودت صادق بوده باشی و حرف ها و فکرها و کارهات هیچکدوم باهم تناقضی نداشته باشن، تو اگر هیچوقت دروغی نگفته باشی که از برملا شدنش بترسی ، به من بگو چه چیزی تووی دنیا هست که بتونه تو رو از پا در بیاره؟

ولی با بزرگ شدن صادق موندن با خودت سخت تر میشه.احساساتی تووی آدم شکل میگیره که دوست داره از دیگران پنهانش کنه.پس ضعیف تر میشه و مجبوره تنهایی بار اون احساساتو به دوش بکشه.

قدم اول اعتراف کردنه به هرچیزی که تووی خودت قایمش کردی.

همین حالا یه کاغذ بردار و همه ی افکار و احساسات پلیدتو تووش بنویس.همه ی کارهای بدی که کردی، همه ی دروغ هایی که به خودت و دیگران گفتی. اگر جای جبران داره جبران کن، اگر نداره فقط خودتو ببخش ، اگر لازمه از کسایی که باید عذرخواهی کنی عذرخواهی کن. اگر نسبت به کسی حس بدی داری اگر کینه ای داری اگر تمایلات خجالت آوری داری که نمی خوای داشته باشی اگر خاطره های بدی داری که اذیتت میکنه دنبال راه حل باش ، از دیگران کمک بگیر و خلاصه خودتو به حال خودش رها نکن.

این یه فرایند یه شبه نیست. یه تذهیب نفس اساسیه، شاید چند سال طول بکشه تا همه ی زخم ها و تاریکی هات خوب شن ولی با هر قدم کوچیکی که برای بیشتر صادق شدن با خودت و اطرافت برمیداری یکم بیشتر نسبت به قبلت احساس قدرت میکنی و همین قدرت کم، بهت کمک میکنه به راهت ادامه بدی.

صداقت و یه قلم و یه کاغذ تنها چیزاییه که برای تبدیل شدن به بهترین ورژن خودت لازم داری.

نویسنده : shaqayeq ۱ لایک:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
About Me
چیزی دارد تمام می شود،
چیزی دارد آغاز می شود،
ترک عادت های کهنه
و خو کردن به عادت های نو
این احساس چنان آشناست که گویی هزاران بار
زندگی اش کرده ام
می دانم و نمی دانم!!

«خلاقیت به خرج دادن بهتر از
کپی کردن است.خودتان یک بار امتحان
کنید!»
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان